[ Zespół Szkół Specjalnych im. Matki Teresy z Kalkuty w Żorach] zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Zespołu Szkół Specjalnych im. Matki Tresy z Kalkuty Żorach.

Data publikacji strony internetowej: 2010-09-03

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-07-03

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
Wyłączenia:
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-07-03. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewa Szendzielorz zsszory@poczta.onet.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 324343318 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Wejście główne i boczne; każde z punktem recepcyjnym. 
  2. Na terenie placówki możliwość korzystania z windy ale tylko pod nadzorem pracownika placówki; na terenie szkoly mogą znajdować się tylko osoby do tego upoważnione, które mogą korzystać z korytarzy, schodów i windy.
  3. Przy wejściu głównym i bocznym pochylnia dla osób niepełnosprawnych. 
  4. Dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych przy głównym wejściu  oraz dwa przy głównej ulicy, obok wjazdu na teren szkoły. 
  5. Prawo wstępu z psem asystującym.
  6. Możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online po wcześniejszym uzgodnieniu terminu spotkania interesanta.

 Deklaracja dostępności informacyjno-komunikacyjnej

1.        Zapewniona jest obsługa z wykorzystaniem tłumacza (nauczyciele) w zakresie komunikowania się dla osób, które zgłoszą potrzebę tłumacza migowego,

2.        Zapewnienie komunikacji ze szkołą na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku -w razie potrzeby pracownik schodzi do wnioskodawcy po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika portierni o konieczności obsługi osoby z niepełnosprawnością ruchową w przy wejściu do budynku.